Én is gamer... Te is gamer...

2014. június 12. 22:38 - Válasszunk

Az E3 legnagyobb dobása?

Sorra jönnek a hírek az E3-ról. Nem véletlen, hiszen ez az egyike azon kevés játékos rendezvényeknek, amikkel nem csak a gamer oldalak és blogok foglalkoznak, hanem a mainstream media is. Nagy hírű sorozatok új részeiről is hallunk. Bizonyára mindenkit érdekel, milyen lesz az új Far Cry, milyen lesz az új Assassin's Creed, milyen lesz a Battlefield következő része. Az utóbbi azért is, mert nem csupán a megszokott "még egy rókabőr", hanem a háborús helyzetről rendőrségi munkára váltva egy kis újdonság is. De megannyi E3 hírekről szóló top listát ugyanaz a hír vezet: Lesz GTA 5 PCre is. 

Pedig a GTA 5 sem indult hibátlanul. Csak éppen a hibákat javították, és jönnek hozzá ingyenes plusz tartalmak is. Úgy érezzük a Rockstar törődik a rajongóival. Hogy a GTA 5 elhozza-e a nextgen érzést sokaknak? Mondhatnánk azt, hogy nem, mert ugye GTA 5 elérhető a két régi generációs konzolra is. De mondhatjuk azt is, hogy igen. Igen, mert az előrelépés látványos lesz.

Nem azért, mert a GTA 5 kapcsán úgy éreztük, a játék nem csak megközelíti hanem át is lépi a konzol határát. Ha nem használjuk egyszerre a merevlemezt és az optikai meghajtót, nem tudna semmit sem idejében betölteni. Ezzel együtt a városi forgalom is gyér, sok helyen spórolni kellett az erőforrásokkal. Ha pedig az új hardware nem csak valamivel jobb grafikát hoz, hanem fejlettebb AIt, élethűbb forgalmat, élőbb várost, új szolgáltatásokat, akkor látjuk azt mit lehetett kihozni az előző generációból, és mellé tehetjük azt, mire elég akár ebben a kiforratlan állapotában is az új. 

Hogy kelhetnek életre a közösségi funkciók egy ilyen játékban. Hogyan fér ez össze a nextgenről alkotott sok vízióval. Egy-egy ilyen játék elérhetővé válása is hathat a nextgen piac megítélésére. Ha itt az extrák egy részéért megéri váltani, akkor az sok embert meggyőzhet. Ha nem, de jönnek a nextgen konzolokra az érdektelen folytatások, nextgen rókabőrök az más irányban hat. 

Ami viszont a másik véglet. Az EA. 

Övön aluli ütés lenne a "még újabb rókabőr" FIFA 15 említése. Vagy akár a Battlefield széria kapcsán a szokás szerint megígért megváltás, az új egység, új környezet párhuzamba állítása a megszokott "még egy rókabőr" feelinggel. Az igazi példa arra, hogy miért tud egy megjelenés beleolvadni a zaj-ba a Mass Effect 4 trailere. És ez a kritika nem a játéknak szól. Hanem a kiadónak.

Miután a Mass Effect 3 kapcsán ment az ígérgetés, hogy itt minden eddiginél nagyobb szabadságot kapunk, és a döntéseink következményei valóban megjelennek a játék végén... Nos a rajongóknak komoly hiányérzete támadt. Majd a végét csak megmagyarázni akarták. És művészeti integritásnak hazudták azt, hogy mégsem teljesültek az ígéretek. Persze lehetne beszélni az Star Wars: The Old Republic kapcsán tett ígéretekről, és hogy miért nem lett igazán pillér a story.

Azért nem lett pillér a story, mert amikor két karakter egy online sokszereplős szerepjátékban találkozna, akkor lenne fontos a story, ha különböző lenne, és nem egy olyan lineáris story ami még a játék saját jellem és családfa rendszerét is figyelmen kívül hagyja. Nem sikerült ezt sem megvalósítani. De nem csak a Bioware érdemli a kritikát. Sok világmegváltás volt már FIFA, NFS és más sorozatok kapcsán is, de sokan a Sim City kapcsán is elhitték az online valóban nagy előrelépést hoz, mert milyen sokat ad hozzá a játékmenethez. Aztán kiderül, hogy mégsem. 

Ha pedig ezek az ígéretek semmit sem jelentenek, akkor miért kellene velük foglalkozni? És az EA kapcsán nem csak ezek a nagyobb ügyek jutnak eszembe. De az EA story az majd egy másik post témája. 

És vannak a közepesen érdekes tartalmak. Legyen szó a Mortal Kombat-ról, vagy sok más nagyobb vagy kisebb névről: Ezeket sok rajongónak, műfajok rajongóinak is ajánlhatjuk. Lesz aki beszél róluk. Érdekesek, jók, szépek. És vagy lesz belőlük valami, vagy nem. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamerandgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr116298500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Én is gamer... Te is gamer...
süti beállítások módosítása