Én is gamer... Te is gamer...

2015. február 26. 23:59 - Válasszunk

DLC tenger: A season pass visszaüt?

Zsákmacska és pénzlehúzás?

Vannak játékok, amik kapcsán az előrendelés is belefér. Van amikor ebben segít az Early Access, van amikor nem. De közel sem ez az általános. Egy DLC Season Pass pedig bizonyos szempontból előrendelésnek tűnik. És ez sok esetben nem tűnik bölcs dolognak, még akkor sem, ha amúgy nem irreálisak az elvárásaink. De az esetek többségében a legtapasztaltabb gamer is irreális elvárásokat fog támasztani. Mert nem tudja, milyen beígért fejlesztés mit jelent a számára, mert... például nem programozó, nem tudja az adott játék esetében mi a lehetséges, mi nem, és különben is számára ez, vagy az fontos lenne. 

Tovább
Szólj hozzá!
2015. február 13. 04:38 - Válasszunk

Cities XXL

A fő bűne, hogy nem adják ingyen

Volt egyszer egy Cities XL, majd jött a Cities XL 2011, a Cities XL 2012, a Cities XL Platinum és idén megjelent a Cities XXL, és a sorozat rajongói oly sokszor mondják el, hogy itt nem falunyi méretű a település, mint az EA konkurens játékában, és nem egy "vicces gyerekjáték, mint az előző". Amikor felmerül a kérdés, hogy építés vagy szimuláció, hát az derül ki, hogy a szimuláció is ebben a jobb. Hiszen megannyi apróság összefügg. Például sok ipari negyed nem épül fel, ha nem lesznek irodák, de iroda sem fog felépülni, ha nem importálunk vagy gyártunk csúcstechnikát. 

Tovább
Szólj hozzá!
2015. január 19. 17:19 - Válasszunk

Star Wars: The Old Republic - Peace is a Lie...

Peace is a lie, there is only passion... Azt mondják a licence alapján készülő játékoknak akad egy komoly hibájuk: A világukat nem játékra tervezték. Egy játék világával szemben pedig vannak érdekes elvárások. Van aki azt mondaná, hogy csak egy szerepjáték esetén van így, és a játék összetettsége az ok. De valójában a játék világa sok más helyen támpont. Legyen szó a politika, a gazdaság, stb. szimulációjáról, ott is a látott / elképzelt világ összefüggései alapján hoznánk döntéseket. És ha az összefüggések hiányoznak, sok döntésnek nem marad következménye, a siker logikus receptjei nem működnek, hát a játék is gyenge. Egy licence játék kapcsán viszont a játékok elvárják az ismert világot.

Tovább
Szólj hozzá!
2015. január 05. 14:52 - Válasszunk

Elite: Dangerous - A méltó utód?

Hosszú ideje halljuk, hogy az Elite 4 végre méltó utóda lesz az 1984-es klasszikusnak. Sokszor hallottuk, mi a baj megannyi utóddal. Nem csak arról van szó, hogy a második és harmadik rész bugos volt... Hogy az Elite-ből inspirációt merítő Eve Online nem adott lehetőséget az űrhajónk vezetésére, hogy sok más játék vagy kevésbé volt szabad és összetett, vagy sok lényeges dologban tért el az Elite receptjétől. Csakhogy van egy gond. 30 éve az Elite attól is volt jó, hogy forradalmi és korszakalkotó volt, megújította a játékipart, új ötleteteket hozott. A mostani játék viszont jó-jó, semmi sem hiányzik belőle, de nem egy korszakalkotó újdonság. 

Tovább
8 komment
2015. január 04. 11:12 - Válasszunk

GTA 5 és a PC

A GTA 5 nem újdonság. Amikor új volt, megvettem. Most megveszem PCre is, mert így nem kell a konzolos irányítással bajlódni. De eszembe jut a kérdés, melyik platform a GTA 5 igazi otthona. Mert tény, hogy megannyi "nagykisfiú" és kamasz akar a felnőtteknek szánt játékkal játszani, csak van egy kis gond. Nem feltétlenül értik a lényeget. Ahogy nem feltétlenül értették a GTA: San Andreas, vagy a GTA 4 esetében sem. Az utóbbi esetében az old country emlegetése fontos volt. Csakhogy ez az utalás nem volt teljes azok számára akik nem voltak tisztában Jugoszlávia szétesésével, a polgárháborúval.

Tovább
Szólj hozzá!
2014. december 27. 08:50 - Válasszunk

A 8$-os érvelés... - Pár szó a Game Dev Tycoonról

A Game Dev Tycoon sorsa érdekes. A kalózkodás miatt csődbe menő kalózokról oly sokan hallottunk, hogy ezzel a játék a "legismertebb játékok közé került". De volt egy kis blog post a kiadó oldalán. Panaszkodott a több mint 20000 kalóz példányra. És az akkor még alig pár száz eladott példányra. Végig gondoltam valamit: Sok gamer beszél más gamerekkel a játékról. A 20000 ember valószínű több mint fele így tett. És hála a Facebooknak, fórumoknak, blogoknak, stb. átlagban mondjuk elértek 10-10 olyan embert akinél még nincs meg a játék és még más nem beszélt nekik a játékról. Nem sok. Egy új játékról írnék egy postot itt is meglenne a 10 olvasó, sokszor olyan is aki még nem hallott az adott független játékról. Ehhez még Index címlap sem kell. Azzal ugyanis inkább 10000+ ember is elérhető biztosan. 

Tovább
Szólj hozzá!
2014. július 26. 18:30 - Válasszunk

A játékot vásároljuk, ugye?

Avagy vásárlásról, kalózkodásról, és a kiadókról

Az IDDQD történetének egyik legrosszabb postja egy kamu XBOX 360 emulátorról szól. Maga a post nem annyira érdekes. Mondjuk ki: Sok embert át lehet verni egy különböző ígéretekkel. Az pedig, hogy egy blog ezeket megírja nem feltétlenül egyedi eset. De az ilyen kérdések kapcsán borítékolható a PC vs konzol, a konzolportok minőségi problémái körüli vita. És lőn csoda, itt sem volt másképpen. Amikor a nextgen érzésről volt szó, akkor nem ok nélkül beszéltem a lehúzásról. És egy kicsit arról is, hogy a mostani konzol generáció megjelenésekor az UHD van hasonló helyzetben, mint a PS3 megjelenésekor a Bluray, és azzal együtt a HDMI, a HDTV és sok más volt. De igazság szerint nem csak a 4K a kérdés, de akár az elfogadható sebességű Full HD 3D is. Ha itt két teljes képpel dolgozik a konzol az is kétszer annyi pixel kiszámítását igényli, mint a sima Full HD.

Tovább
3 komment
2014. július 07. 02:38 - Válasszunk

Sniper Elite III - Ismertető

Mesterlövészkedjünk Afrikában

Ismerjük jól az "újabb rókabőr" effektust, ha pedig egy sorozatnak megjelenik egy újabb része, és már az első napokban van hozzá valamivel több mint 25 Euró értékben DLC akkor könnyen mondjuk azt, hogy erről van szó. Főleg akkor, ha tudjuk, hogy a címben szereplő római hármas szám kicsit sántít. Mert a Sniper Elite folytatása a Sniper Elite V2 volt. Ami bizony a V2 vagy V-2 néven is említett rakéták körüli történetet tartalmazott. Majd jött Hitler csodafegyver terveiből egy okkult irány: A Sniper Elite: Nazi Zombie Army. Majd ennek a második része. Ha gonosz lennék, feltenném a kérdést: "Ez akkor most melyik második rész folytatása?"

Tovább
1 komment
2014. július 05. 16:18 - Válasszunk

Sniper Elite III: Már aktivált keyeket vont vissza a kiadó

A kiadó lopott vagy nem licencelt CD Keyekről ír. Kérdezem én, ha igaz az állítás, hogy egy terjesztőtől lopták el a keyeket akkor miért van két lehetőség említve az állításban? Ha a kiadó tudja bizonyítani az állítását, akkor pontosan tudja mi történt. Ha nem tudja bizonyítani, akkor pech. Ha tudja, akkor viszont nem árt pontosan közölni az állítást, hogy az ellenőrizhető legyen, és akár a vásárló, akár a kereskedő meg tudja azt dönteni. Ez a korrekt eljárás minimális követelménye. Abban a kérdésben, hogy honnan jön a sok érintett CD kulcs mást mond sok kereskedő, akik többek között közvetlenül a kiadótól érkező keyekről beszélnek, és mást a kiadó. 

Tovább
Szólj hozzá!
2014. július 05. 00:14 - Válasszunk

Az EA csak véletlenül lop? Nem hiszem.

Az IDDQD blog megírta, az EA fizetős demót adott ki. Majd a várható updateben azt is, hogy tévedés. De felmerül a kérdés, mi van akkor, ha valaki már fizetett érte? A választ két oldalról lehet megközelíteni. Az első nyilván a szép új policyről, miszerint bizonyos feltételek teljesülése után visszaadhatják egy nekünk nem tetsző játék árát. A másik eset pedig a gyakorlat, ami akkor kerül elő, amikor nem csak elméletben, de gyakorlatban is felmerül az, hogy valakit lenyúlt az EA. 

Tovább
11 komment
Én is gamer... Te is gamer...